Ανακοίνωση της Τομεακής Επιτροπής του ΚΚΕ για την ιδιωτικοποίηση του Λιμανιού Ηρακλείου:
Δείτε:
Η αυριανή διαδικασία αποσφράγισης των προσφορών των επενδυτικών σχημάτων, μεγάλων κατασκευαστικών μονοπωλιακών ομίλων και ομίλων των μεταφορών για την ιδιωτικοποίηση του λιμένα Ηρακλείου προμηνύει μόνο νέα δεινά για το λαό της Κρήτης και τους εργαζόμενους στο λιμάνι και ταυτόχρονα αναδεικνύει ως μεγάλους κερδισμένους τους υποψήφιους επενδυτικούς ομίλους και συνολικά τους επιχειρηματικούς ομίλους στις Μεταφορές, στον Τουρισμό, στις Κατασκευές.
Η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Ηρακλείου είναι άλλο ένα επεισόδιο στο «σήριαλ» της απελευθέρωσης των μεταφορών που αποτελεί στρατηγική κατεύθυνση της ΕΕ και του κεφαλαίου και υλοποίησαν σταδιακά με νόμους όλες οι κυβερνήσεις την τελευταία 20αετία. Μάλιστα βασίζεται σε νόμο της κυβέρνησης της ΝΔ, ο οποίος «βελτίωσε» τον σχετικό νόμο της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος προέβλεπε τη σύμβαση παραχώρησης από το Δημόσιο προς τις ανώνυμες εταιρείες των λιμανιών για 50 χρόνια και τη δυνατότητα του ΤΑΙΠΕΔ για υποπαραχώρηση των λιμανιών αυτών σε τρίτους για άλλα τόσα χρόνια.
Πρόκειται για την ίδια πολιτική που ζήσαμε με το χειρότερο τρόπο στο πρόσφατο τραγικό προδιαγεγραμμένο σιδηροδρομικό έγκλημα στα Τέμπη, που δε διστάζει να θυσιάσει ακόμα και ανθρώπινες ζωές στο βωμό του κέρδους με τη λογική του «Πάμε και όπου βγει».
Πολιτική που θα φέρει τα ίδια “οφέλη” που αποκομίζουν οι κάτοικοι και οι εργαζόμενοι στο λιμάνι του Πειραιά μετά από το ξεπούλημα του στους επενδυτές της “φαραωνικής” COSCO, όπου τα ρεκόρ εμπορευματοκιβωτίων συνδυάζονται με ρεκόρ σακατεμένων εργατών, μετατρέποντας το λιμάνι σε εργασιακό κάτεργο και τσακίζοντας τους μικρούς επαγγελματίες.
Η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού και της παραλιακής λιμενικής ζώνης του Ηρακλείου θα σημάνει νέα αύξηση των τιμών των εισιτηρίων των ήδη ακριβών για το λαό ακτοπλοϊκών μεταφορών. Ταυτόχρονα θα επιβαρύνει τις τιμές των προϊόντων και θα επιταχύνει τη συγκέντρωση του εμπορίου σε λίγα χέρια και με την αξιοποίηση της παραλιακής ζώνης. Επιπλέον θα επιδεινώσει τις ήδη τσακισμένες εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων και θα κάνει ακόμα πιο ακριβή τη χρήση του για τους μικρούς ψαράδες και άλλους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι.
Οι εργαζόμενοι και ο λαός της Κρήτης μπορούν με την ψήφο τους και την ισχυροποίηση του ΚΚΕ, να δυναμώσουν τους αγώνες την επόμενη μέρα των εκλογών για την εναντίωση της ιδιωτικοποίησης στο λιμάνι και στην παραλιακή ζώνη, καμία εμπορευματοποίηση της γης, συλλογικές συμβάσεις με αυξήσεις μισθών, ανθρώπινα ωράρια και σύγχρονες συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας. Να προχωρήσουν τα απαραίτητα έργα στο λιμάνι, την παραλιακή ζώνη και συνολικά για εξασφάλιση φτηνών ασφαλών ακτοπλοϊκών μεταφορών.
Σήμερα, υπάρχει πολύτιμη πείρα που μπορεί να αξιοποιηθεί ώστε να γίνει πράξη αυτό που φοβάται πάνω από όλα το κεφάλαιο. Η ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών για σύγχρονες ασφαλείς λαϊκές μεταφορές έχει ως προϋπόθεση την εφαρμογή του προγράμματος του ΚΚΕ για ένα ριζικά διαφορετικό δρόμο ανάπτυξης με γνώμονα τις κοινωνικές ανάγκες. Μόνο τότε το λιμάνι του Ηρακλείου και όλα τα λιμάνια της χώρας, τα αεροδρόμια και οι σιδηροδρομικοί σταθμοί θα μπορούν να σχεδιάζονται, να λειτουργούν, να επεκτείνονται με κριτήριο την κοινωνική ευημερία. Γιατί σ’ αυτό το γόνιμο έδαφος, όπου ο σκοπός της παραγωγής δε θα είναι πλέον το κέρδος μιας χούφτας μεγαλομετόχων, μπορεί να υπάρξει επιστημονικός κεντρικός σχεδιασμός της οικονομίας προς όφελος του λαού.